19. august 2010

Vi ved, hvor du er

Facebook er på vej med en funktion, der hedder Facebook Places. En af min follows Adam Bindslev på Twitter har lavet en god artikel, som fortæller om dette. En anden Anne Ebbesen skriver, at FBs places vist er en god anledning til at gå sin "vennekreds" efter i sømmene - skal din chef fx kunne se, hvor du er? Spændende ting, selvom det jo nok varer noget tid, inden Places kommer til Danmark.

Adam Bindslevs artikel her:

http://semiosis.dk/index.php/arkiv/32-facebook-places-vi-ved-hvor-du-er

9. august 2010

De kan det der i UdkantsDanmark

Thumbs up for Hjørring Kommune.

I Hjørring Kommune er de netop sprunget ud i en kommunal web 2.0-løsning, som giver lokale politikere mulighed for at twitte eller blogge. Borgerne har også chancen for at debattere direkte på kommuneportalen.

Læs om deres flotte initiativ her:

Hjørring Kommune: Web 2.0 kommuneportal til digitale borgere - Digitaliser.dk

De kan nu det der i UdkantsDanmark.

Politikernes omdømme er vigtigt

Vi vælger politikere efter, hvad vi tror, de kan gøre for os og ikke efter, hvad de har gjort for os.

Og politikere med dårligt omdømme tror vi ikke på, kan gøre noget godt for os. Derfor går vi op i om politikere handler, som de siger. Om de passer deres arbejde osv.

1. august 2010

Journalistikkens fremtid eller afvikling?

Formanden for DONA Kim Elmose har begået et spændende blogindlæg på Journalisten om content farms, som er såkaldte jounalistiske sites, hvis indhold er skræddersyet til at blive indekseret af Google.

Sitesne bygges op om, hvad der er populært på sociale medier og søgemaskinerne. Læs blogindlægget her

Content farms: Journalistikkens fremtid eller afvikling? Journalisten

Baggrund for blogindlægget

Mediashift

17. maj 2010

Kig efter den smarte markedsføring

Kristian Jensen, næstformand i Venstre, skrev i dag på twitter: "er blevet udsat for "ondsindet videoredigering" på youtube. Søg på "bag facaden" og både den ægte og den falske film :o)".

På den måde gjorde han selv opmærksom på en video, som nok ikke mange havde set i forvejen. Det fik nok en del til at kigge forbi både den falske og den ægte video.

Da jeg med et grin antydede, at han nok selv havde lavet den, svarede Kristian Jensen dog:

"Hov hov - beskylder du mig for selv at have lavet kopien - jeg er rystet ! :o) Det er nu Michael Jeppesen tidl. Ekstra Bladet".

Så det var ikke smart markedsføring denne gang, men måske kommer det inden længe, det gælder jo om at blive hørt og set. Så kig godt efter...

Den falske video her: Bag facaden: Fair udløsning

20. februar 2010

Ja tak til effektivt politi

Ifølge Politiken har regeringen  bedt et konsulentfirma om kigge nærmere på politiet for at finde områder, hvor man kan effektivisere arbejdsgangene.

Det sker, fordi politiet flere år i træk har haft et stort overforbrug. Med effektiviseringerne håber regeringen, at politiet kan få udgifterne ned og dermed holde budgettet.

Blandt andet er der et stort behov for effektivisering i Københavns Politi, hvor de politibiler, der kører patrulje hører hjemme på forskellige stationer spredt rundt omkring i hovedstaden. Ideen er ifølge Politiken at samle beredskabet, så patruljebilerne kun skal operere ud fra én central base.

I følge regeringen vil man kigge positivt på rapporten. Og man må håbe, at der endelig kommer gang i effektiviseringen af politiet, for er der noget Danmark har behov for, er det et politi, der står respekt om. Og det har vi ikke haft siden Lene E. utroligt dårligt indførte politireformen.

DF og Socialdemokratiet ser ud til at være imod, men lad os håbe fornuften sejrer.

Politiforbundet, som åbenbart har direkte adgang til bl.a. TV2, er selvfølgelig også imod. De er helt sikkert en dygtig fagforening, men det er ikke dem, der skal og bør lede det danske politi.

Politikens artikel

2. februar 2010

U.S., China, others join Copenhagen Accord on climate

Success for COP-15?

LA Times:

U.S., China, others join Copenhagen Accord on climate

Each nation determines its own target for reducing greenhouse gas emissions.

Read LA Times here

1. februar 2010

Hvad koster en hjemmeside, blog eller webshop

”Hvad koster en hjemmeside?”, lyder det ofte i telefonen, når Confero bliver kontaktet af en potentiel kunde. Det er et fornuftigt og godt spørgsmål. Men det er bare helt umuligt at svare på. Det svarer til at spørge: Hvad koster et hus? Svaret afhænger af hvilke krav du stiller til huset. Hvor mange badeværelser, et eller to børneværelser og med eller uden carport.

Læs den fornuftige og brugbare artikel fra Confero, der er et sønderjysk webbureau fra Aabenraa, her:

Hvad koster det.....

30. januar 2010

I want to own a bus in Malta

Malta skal have et nyt bussystem. Det er fuldstændigt nødvendigt, hvis landet skal fortsætte sin udvikling.  For at komme af med de gamle busser og bus-system, har regeringen forgyldt bus-ejerene og overbetalt for busser og bus-licencer.Går bus-ejerne tilmed med i det nye system får de udover de store beløb også en 10 årig jobgaranti. Man skulle have været busejer på Malta.

Her er artiklen fra Times of Malta

Bus owners sell 343 buses to the government, so far

Bus owners had by this afternoon signed contracts to sell 343 buses to the government. They include 101 low floor buses and 242 of the older makes.

The total number of buses is 508.

The Transport Ministry said that a substantial number of the owners had also declared they wished to join the new bus service operator.

In terms of the agreement between the government and the Public Transport Association €98,000 will be paid for the old buses and €123,000 for the low-floor types

Læs Maltesernes reaktioner her:

Og endnu en artikel

En skandale af rang med en uduelig minister, der bare vil undgå ballade og derfor fuldstændig misbruger skatteydernes penge.

25. januar 2010

Damage Control: Henret dig selv - næsten

Spændende artikel på Kommunikationsforum om Damage Control ved brug af de sociale medier.

Læg virksomhedens fokusgruppemøde på YouTube! Gør den mest kritiske kunde til helt! Lad direktøren kalde eget produkt for elendigt! – Der er kommet knald på krisekommunikationen og en ny trend synes på vej, takket være Domino's Pizza, skriver Asger Liebst, medredaktør på kommunikationsforum.

Læs mere her:

Sig ikke blot undskyld – nej, henret dig selv